sâmbătă, 27 februarie 2010

Gogosi glazurate



Ingrediente pentru aluat:


500 g faina alba
200 g zahar
o cana lapte(aprox 300ml)
2 oua
10 g drojdie
100 ml ulei
esenta de vanilie
sare
ulei pentru prajit


Ingrediente pentru glazura


un pahar mic apa
3 linguri zagar
3 linguri cacao
1 lingura margarina sau unt
esenta (de ciocolata am folosit eu)
nuca de cocos
nuci,alune,fistic macinate


Mod de preparare al aluatului
Faina se cerne in vasul in care urmeaza sa faceti aluatul.


Din lapte caldut,drojdie o mana de faina si zahar se face o maia care se lasa la crescut aprox 10 minute.


Cele doua oua se bat ca  pentru omleta


Maiaua si ouale batute se adauga in vasul cu faina si se incepe framantare.Pe masura ce framantati incorporati si cele 100 ml ulei.Se framanta pana se obtine un aluat neted care nu se lipeste de peretii vasului.

Eu fac aluatul mai moale pentru ca mi se pare ca gogosile ies mai pufoase asa.
Aluatul framantat se acopera cu un prosop curat de bucatarie si se lasa o ora la crescut intr-un loc ferit de curent.


Cat timp aluatul creste se prepara glazura.


Glazura
Intr-un vas se pune la fiert apa cu zaharul.Cand zaharul  s-a topit se adauga cele 3 linguri cacao si se amesteca .Se fierbe glazura pana catapa consistenta unei smantani apoi se inchide focul.Se trage vasul deoparte si se adauga margarina si esenta.


Glazura se lasa la racit pana se vor praji gogosile.


Cand aluatul si-a dublat  volumul  se incepe modelarea gogosilor si aici intervine creativitatea fiecaruia.Eu le fac rotunde dar se pot taia si cu diverse forme de patiserie.


Gogosile modelate se mai lasa 10 minute la crescut.In acest timp se pune la incins uleiul  intr-o cratita.
In uleiul fierbinte se prajesc pe ambele parti gogosile.


Se scot pe hartie absorbanta pentru a mai scapa de surplusul de ulei.Se lasa gogosile la racit cateva minute.


Dupa ce s-au mai racorit putin gogosile se trece la glazurarea lor.Mie cel mai usor mi se pare sa imi pregatesc intr-un castronel glazura si sa pun pe farfuriute nuca de cocos si nucile ,alunele si fisticul  macinate.




Fiecare gogoasa o trec prin glazura apoi prin nuca de cocos sau nuci macinate.Acum gogosile sunt gata de papat.Serviti va rog!Yummy!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Totalul afișărilor de pagină