sâmbătă, 27 februarie 2010

Tort cu crema de zahar ars


                          TORT CU CREMA DE ZAHAR ARS



Ingrediente pentru crema de zahar ars


4 oua
200 g zahar
1/2 litru lapte
esenta de care va place
1 lingurita ness


Ingrediente pentru blat
3 oua
3 linguri zahar
3 linguri faina
esenta de rom sau vanilie


Ingrediente pentru caramel
150g zahar


 Ingrediente pentru decor
200 ml frisca lichida indulcita
lapte condensat cu aroma de ciocolata


Mod de preparare al caramelului
-zaharul pentru caramel se pune intr-o oala la topit
-se lasa la foc potrivit pana zaharul devine fluid si are culoarea aramie
-caramelul astfel obtinut se foloseste pentru a "imbraca" peretii si fundul oalei


Mod de preparare a cremei de zahar ars
-intr-un vas mai adanc (in cazul meu vasul din dotare al robotului de bucatarie) se pun ouale intregi ,un praf de sare , lingurita de ness si cele 200g zahar si se mixeaza pana se dizolva zaharul apoi se adauga laptele(eu am folosit lapte pasteurizat asa ca nu a trebuit sa il fierb dar daca voi folositi lapte normal atunci acesta trebuie fiert si racit).
-crema de oua si lapte se pune in oala in care in prealabil am facut caramelul si se da la cuptorul preincalzit pana capata consisteta(se incheaga adica :)))


-cat timp crema de zahar ars este in cuptor se trece la reparatea blatului

Mod de preparare al blatului
-se separa ouale albusurile de galbenusuri
-albusurile se mixeaza pana la obtinerea unei bezele ferme dupa care se adauga zaharul si se continua mixarea pana la dizolvarea acestuia
-separat galbenusurile se amesteca cu esenta si un praf de sare
-peste bezeaua de albusuri se adauga crema de galbenusuri si se amesteca cele doua compozitii


-cele 3 linguri de faina se adauga una cate una compozitiei de oua
-se amesteca fff usor de jos in sus cu o lingura de lemn sau un tel para
-compozitia de blat astfel obtinuta se toarna deasupra cremei de zahar ars
-oala se baga din nou la cuptor pana blatu este copt(trece testul cu scobitoarea)
-se scoate de la cuptor si se lasa sa se racoreaca putin
-nu s-a ars ca n-avea cum ce e cu maro e caramelul lasat de crema care a colorat blatul
(scuze pentru aspectul oalei insa n-am alta fara manere de plastic .si oricum oala asta e mostenire de familie de la soacra )
Deasupra oalei se aseaza platoul pe care va sta tortul si printr-o miscare ferma se rastoarna tortul pe platou.
Deoarece n-a avut timp sa se aranjeze tortul meu a iesit cam sifonat asa ca am hotarat sa il tencuiesc cu frisca si sa il mazgalesc cu fire de lapte condensat cu aroma de ciocolata


 Vero,o alta fata harnicuta care a incercat tortul  zice sa lasati oala pe tort minimun 3 ore eu insa n-am avut cum deoarece sotul a sunat sa ma anunte ca vine cu niste prieteni asa ca a trebuit sa scurtez cele 3 ore la 30-40 de minute la frigider.Asa cum am zis chiar nu e un tort aspectuos dar e tare aromat si gustos.
Si iata-l si mazgalit cu cioco:))




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Totalul afișărilor de pagină